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K8 / Courtesy of Kia |
Kia Corp.'s new large sedan, the K8, received a strong response from the domestic market, with first-day preorders setting a record high among its sedan models, the nation's No. 2 carmaker said Wednesday.
기아는 자사의 신형 대형 세단 'K8'이 국내 시장에서 큰 인기를 끌며 사전계약 대수가 기아 세단 역대 최고치를 기록했다고 수요일 밝혔다.
Kia started receiving orders for the K8, a direct follow-up to the K7, known as the Cadenza in the United States, on Monday ahead of the model's domestic launch slated for early April.
기아는 K7의 후속작인 K8의 다음달 초 국내 출시를 앞두고 월요일부터 K8의 주문을 받기 시작했다.
Preorders for the K8 reached 18,015 units on the first day, outpacing the K5's preorders of 7,003 units in November 2019, Kia said.
기아는 "K8의 첫날 사전계약 대수는 1만8천15대를 기록하며 2019년 11월 K5의 사전계약 대수(7003대)를 넘었다"고 밝혔다.
The first-day preorders accounted for about 44 percent of K7 sales in the domestic market last year, the firm said.
지난해 K7 국내 판매 실적의 약 44%를 K8 사전계약 하루 만에 달성했다고 회사 측은 설명했다.
Kia offers the K8 in 2.5-liter and 3.5-liter gasoline engine versions, as well as a 3.5-liter liquefied petroleum injection (LPI) option, with prices starting at 32 million won (US$23,370). It plans to add a 1.6-liter gasoline hybrid engine model in the first half of this year.
기아는 K8을 2.5와 3.5 가솔린엔진 버전과 3.5 LPI 선택지를 제공하며, 차량 가격은 3200만원에서 시작한다. 동사는 올 상반기에 1.6 가솔린 하이브리드 엔진 모델을 추가할 계획이다.
In January, the automaker changed its corporate name from Kia Motors to Kia, signaling the brand breaking away from its traditional manufacturing-driven business model. K8 is the first model that bears Kia's new brand logo. (Yonhap)
지난 1월 기아는 회사명을 기아차에서 기아로 바꾸면서 기존의 제조업 중심 사업모델에서 탈피할 조짐을 보이고 있다. K8은 기아의 새 로고가 새겨진 첫 번째 모델이다.
코리아타임스위클리
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